Monday 15 July 2013

Breastfeeding Set Shaklee


BREASTFEEDING SET

Assalamualaikum....

Sebelum saya perkenalkan Breaastfeeding Set Shaklee ni, saya nak cerita cikitlah tentang khasiat susu ibu..


Kebaikan susu ibu kepada bayi antaranya ialah: 
  * Merupakan sumber Imunisasi pertama bayi
     - Alhamdulillah, sejak lahir sehingga hari ini (4bln lbh) baby Ain belum 
        pernah demam lg..
  * Mengurangkan Masalah Elergic dan Masalah Sistem Penghadaman
     - Baby Ain tidak ada mengalami sebarang alahan dan masalah penghadaman
  * Membekalkan Zat-Zat dan Sumber Nutrisi kepada Bayi
     - Baby Ain dah semakin babam.. :-) 
  * Membantu Perkembangan Otak Bayi (IQ)
     - Baby Ain dh berjaya training Abahnya, Selalu buat muka kesian kat 
       Abahnya untuk minta dukung,  Abahnya asyik kalah je.. Bila dapat 
       dukung senyum lebar, muka pun bangga je dan dia hanya akan buat
       begitu pada Abah dia je..
  * Dan banyak lagi..


Selain itu, Breastfeeding juga dapat memberi manfaat kepada Si Ibu, Antaranya ialah:
  # Membantu Mengecutkan rahim selepas bersalin
  # Mengurangkan pendarahan selapas bersalin (Darah Nifas cepat kering)
  # Menjarakkan kehamilan secara semulajadi
  # Mengurangkan Risiko Kanser Payudara, Ovari dan Uterine
  # Mengurankan risiko Osteoporosis
  # Membantu ibu kembali kepada berat badan asal sebelum bersalin 
     (Jaga badan secara semulajadi)


Ha.. banyakkan khasiat susu ibu.. siap pakej anak dan ibu sekali... Anak sihat, Ibu pun Sihat..Bukan setakat  kajian sahaja yang menyatakan kebaikan susu ibu, malah didalam Al-Quran juga ada tertulis yang menyeru agar Si Ibu-Ibu menyusukan anaknya..

“Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu," (Surah Al-Baqarah: 233)


And one more thing, bukan mudah juga nak bagi fully breastfeeding pada baby. Jika hati tidak kuat comfirm akan cari susu formula. Saya sendiri pun hampir mengalah.. Bahkan dah pernah terberi Baby Ain Susu Formula (nasib baik tak beri banyak). Tapi husband tidak putus asa bari semangat untuk breastfeeding.. Alhamdulillah,saya kembali berbreastfeeding dengan Baby Ain semula dengan bantuan Shaklee..

****Nak tahu bagaimana saya berkenalan dengan Shaklee, Sila klik disini:

Sebagai seorang ibu pasti kita ingin beri yang terbaik untuk anak kita begitu juga dengan saya.. Antara saat-saat yang paling bermakna pada seorang ibu ialah dapat menyusukan anaknya sendiri.. Indah sungguh saat-saat itu.. Dengan bantuan Shaklee, saya dapat mencapai matlamat saya untuk Breastfeeding Baby Ain..

So, Jika sesiapa yang mempunyai masalah seperti saya atau ingin breastfeeding tetapi susu tidak cukup... InsyaAllah, Shaklee boleh membantu.. Boleh pilih mana-mana Set mengikut kemampuan, Sebarang pertanyaan dan ingin dapatkan HARGA ISTIMEWA boleh email  saya azida1987@gmail.com atau call/sms/Whatsapp di no 017-2410789.

Bacis set


Set Booster 1

Set Booster 2

Super Duper Booster








No comments:

Post a Comment